zondag 16 maart 2014

Filofax

Voor wie mij kent zal dit geen nieuws zijn... Ik ben een lijstjes-meisje! Ik schrijf jet liefste alles op... En dan heb ik ook nog het liefste álles bij de hand!

Een jaar of 15 gelden had ik een mooie Succes agenda (tenminste ik dénk dat het een Succes was!).Het was een mooie, zwarte van echt leer... In de mini of compact maat. Helaas werd deze na een paar maanden gestolen tijdens mijn werk...

Sindsdien gebruikte ik goedkope varianten van bijvoorbeeld de Hema... Wel oké, maar net niet wat ik echt wilde... 
En toen deed de smartphone zijn intrede! Super handig hoor, maar de lijstjes bleven... Een ToDo lijstje, een bagage lijstje, een boodschappen lijstje, Verlanglijstjes... En losse papiertjes, kaartjes, foldertjes.... Ik raakte regelmatig het overzicht kwijt!

Vorig jaar kwam er daarom weer een papieren agenda in huis. Een kleine, goedkope variant... Die dus eigenlijk nog steeds niet voldeed... Voor 2014 had ik een grote (nog steeds goedkope) variant... Dat ging al beter. De layout was fijn. Er was genoeg ruimte om alles op schrijven, én ik kon in een zelfgemaakte pocket allerlei briefjes kwijt... Maar toch... 

Nu wist ik eigenlijk al een jaar wat de oplossing voor mij zou zijn! Een A5 FiloFax! Maarja, die zijn zoooooooo duur! Dat vond ik toch echt te gek! Of toch niet?

Via Amazon UK vond ik een (sky) A5 Filofax die wel betaalbaar was en dus... Tadaaaaaaa!


In een melige bui heb ik 'm een naam gegeven... Hij (ja hoor, het is een mannetje ) heet meneer Janssen!

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan om 'm helemaal naar zijn zin te maken. Ideeën genoeg op Facebook! Wisten jullie dat er zelfs speciale Facebook-groepen zijn voor FiloFax-addicts? Eh, ja dus.... En ik ben nu één van hen ;)...






 Ondertussen zijn er wel alweer wat dingen veranderd... Maar ik ben er zo blij mee! 

Geen opmerkingen: