maandag 3 maart 2014

Vastenoavend!

Vroeger, als kind, vierden mijn ouders carnaval in een restaurant hier in Horst.
Door het jaar was dat een behoorlijk net restaurant maar met carnaval gingen de tafel en stoelen aan de kant en was het er bere-gezellig. Wij kinderen keken eerst samen met de volwassenen naar de optocht en daarna gingen we buiten spelen... Uren waren ze ons dan 'kwijt'... Heerlijk.

Toen ik iets ouder werd, gingen we op wintersport en beperkte carnaval zich tot het feest op school... ook leuk, maar toch anders...

Pas toen een jaar of  15 geleden ben ik weer gaan 'vieren'... Eerst ging ik met het gezelschap van mijn ouders mee naar de optocht en daarna ging ik weer naar huis... Of ik ging met een vriendin naar de optocht kijken... Dat was het dan...

In 2003 had ik een week voor carnaval een Blind date met ene Christ Leenen... en ik nodigde hem dan ook uit om op zondag in Horst de optocht te komen kijken. Mijn ouders zaten in Spanje en dus was het 'veilig'... Want ik wilde Christ nog even voor mezelf houden! Ehhh, ik had alleen even geen rekening gehouden met een paar ooms en tantes... ;) ... We bleven bij Tante Trudy en Ome Joop hangen en gingen vervolgens ook nog even naar de Merthal waar iedereen samen kwam na de optocht... Tegen etenstijd gingen we ook nog lekker Carnavals'voer' eten bij 't Hunnebed...

Sindsdien gingen we eigenlijk altijd naar de optocht om vervolgens een paar kroegen af te gaan. We eindigden dan bij de Griek aangezien 't Hunnebed er niet meer is...

2014

Dit jaar hebben we het iets anders aangepakt... Om te beginnen zijn we al op zaterdag begonnen!!!
Op het horeca-plein werd de Horster carnavals Parade georganiseerd... Oftewel Ozze eige Horster Zoepkoel! en dat zal gezelluggggggg. Ik had voor de gelegenheid een Rood-zwart-zilveren hoed gemaakt en hoewel ie als best leuk was, ga ik 'm toch nog verder aanpassen... Dus een foto laat nog even op zich wachten...

Gisteren hadden we traditiegetrouw onze Musketier-pakken weer aan, maar dit jaar hadden we voor het eerst ook hoeden. Daarnaast heb ik de hoepelrok van mijn trouwjurk ook maar aan gedaan waardoor de rok veel mooier zat. O, en mijn prachtige blonde haren... die waren natuurlijk ook nieuw ;)


Na de optocht hebben we vlaai gegeten bij Tante Trudy en Ome Joop en van daar uit zijn we naar café d'n Tap gegaan... Ook weer heel gezelliggggggg.
Tja, en om carnaval goed af te sluiten zijn we ook nog maar even naar de Griek geweest...

Eh... afsluiten... ik geloof dat we dinsdag avond toch ook maar gaan...

Geen opmerkingen: