dinsdag 5 augustus 2014

Het was ff zoeken...

Maar ik heb 'm terug gevonden hoor! M'n 'kaptafel'...

Nee, trots was ik er zeker niet op, maar ik beken bij deze dat ik er op onze slaapkamer een puinhoop van had gemaakt. Overal lagen spullen die -nog even opgeruimd moesten worden- , -nog een vaste plek moesten krijgen- , -ik toch later die dag nog nodig had- , -nog niet echt een vaste plek hadden- en ondertussen werd het meer en meer... Herkenbaar?


IK WAS ER KLAAR MEE!

Gisteren heb ik daarom mijn dag helemaal gericht op het opruimen / uitmesten / herindelen van onze slaapkamer.

Om te beginnen heb ik (bijna) alles uit de kamer gehaald. Alleen de bedombouw, de electrische bedbodems, de nachtkastjes, de tafel en de (niet op de foto) loeizware airco zijn blijven staan. Daarna heb ik de hele kamer goed schoongemaakt en dus ook stof opgezogen op plekken waar ik al járen niet geweest was met een zuiger. Ook kon ik het bed nu 10 cm naar rechts trekken zodat Christ iets beter bij zijn bed kan komen nu de airco er weer staat.
En toen kon ik weer beginnen met inrichten. De kant van Christ (van hier uit gezien links) was zo klaar want daar veranderde niet zo veel, maar mijn kant... dat was logischerwijze een heel ander verhaal!

TADAAAAAAAAA!


Zien jullie rechts onder de tafel dat bruine kistje staan? Dat kistje is gemaakt door mijn opa en zit helemaal vol houtsnijwerk. Het was een testmodel voor de grote dekenkisten die hij daarna nog heeft gemaakt. Toen opa overleed heeft pappa er voor gezorgd dat ik dat kistje kreeg.
In de oude situatie stond het links in de hoek en zat er eigenlijk niets in. Nu staat het meer in het zicht, voorkomt het dat ik op die plek allerlei troep neergooi, én er zitten accessoires en reserveonderdelen voor mijn APAP (Slaapapneu-behandeling) die eerst in een kartonnen doos bovenop het kistje stonden (Waarom? Geen idee...).

In het ladeblokje dat links van de tafel staat (had ik nog staan en werd niet gebruikt), zitten spulletjes die in de oude situatie in een tweetal plastic mandjes bovenop de tafel zaten.... Althans, dat was het idee, maar veel spullen kwamen náást de mandjes terecht...

Nu zijn ze uit het zicht, én ik heb meer plek...

Wat een rust en ruimte... heerlijk!


Toch staan er nog wel potjes en flesjes op de tafel... Tja, niet álles past ik het ladeblokje... Ik heb een wit kistje gepakt dat ook alweer een tijdje niet in gebruik was. Daarin staat nu alles wat niet in het ladeblokje past, of dagelijks gebruik...
Daarnaast staat mijn Make-up torentje met de spulletjes die ik momenteel het meeste gebruik. Ervoor ligt een glazen snij'plank'. Deze voorkomt dat er schadelijke vloeistof, crème o.i.d. op het tafelblad komt.

Rechts op de tafel staan mijn sieradenkistjes. Niet dat ik echt waardevolle stukken heb of zo... Maar er zitten wel veel herinneringen in. O, en het linkse kastje heb ik ik van mamma gekregen. Zij heeft dat ooit van pappa gekregen en ik kon er als kind nooit genoeg van krijgen...

Geen opmerkingen: