dinsdag 2 december 2014

Update

Er zijn van die periodes in een mensenleven die gewoon, doorsnee, rustig en stabiel zijn. Je weet wel, van die dagen, weken, maanden dat alles gewoon z'n gangetje gaat... De periode voor onze vakantie was zo'n tijd. Uitgezonderd het vervangwerk dat ik gedaan heb, zat ik thuis, studeerde en solliciteerde ik en verder... niet zo veel...

En dan zijn er van die periodes dat alles ineens héél snel veranderd...

ma 29 sep.
Zittend in het zonnetje aan dek van 'ons' cruiseschip kreeg ik telefoon uit Herkenbosch. Of ik nog een keer drie weken wilde komen invallen op de receptie van AkzoNobel? Tuurlijk, why not! Wanneer beginnen? maandag a.s.? Nee, helaas, dan zit ik nog in Barcelona... Vanaf volgende week woensdag kan het wel... - Start dan maar op maandag 13 okt. -

wo 29 okt.
'Kun je nog een week langer blijven?' Ja hoor, moet kunnen :)
Nu had ik week 45 al behoorlijk vol staan, maar met een beetje kunst en vliegwerk lukt het wel.

En nu komt het...

Op dinsdag 4 nov. op de afscheidsreceptie van een nicht van Christ in Eindhoven, vroeg iemand aan me of er wat betreft werkvooruitzichten nog iets 'in het vat' zat? Mijn antwoord daarop was: 'Nee, d'r zijn gewoon geen vacatures. Ik tel er echt niet meer op dat het dit jaar nog iets word!'

Op woensdag 5 nov. 's ochtends zag ik een vacature voor een receptioniste bij Hotel Campanile Venlo. Ik heb gesolliciteerd, maar eerlijk is eerlijk, door eerdere ervaringen was ik niet bepaald optimistisch. Gaat 's middags de telefoon! Ik kon niet opnemen want ik had een bezoeker aan de balie, maar toen die weg was zei mijn gevoel dat ik terug moest bellen...

Het was de manager van Campanile Hotel Venlo die mij wilde uitnodigen voor een gesprek. Waaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh............

Op dinsdag 11 nov. 14:00 uur vond het gesprek plaats. Het ging goed, maar ik had geen idee wat de uitkomst zou zijn. Kirsten, de manager, had gezegd dat ik maandag meer zou horen... Dus ik had het bij thuiskomst uit m'n hoofd gezet.
Gaat om 17:00 uur de telefoon weer... Kirsten wilde me laten weten dat ze al een beslissing had genomen en dat ze me graag vrijdag weer wilde spreken om te bekijken wat we voor elkaar konden betekenen! Tuurlijk, ik kom wel.

Nadat het gesprek beëindigd was, was ik helemaal van de leg .......................... Heb ik nu net te horen gekregen dat ik aangenomen ben? ......................... Ehhhhhhhhhhhhhhhhhh....................

Op vrijdag 14 nov. 12:00 uur hebben we de laatste details besproken en de eerste werkdagen ingepland. Op zaterdag 22 nov. heb ik het contract ondertekend en ben ik gestart als receptioniste/bediening...



Ondertussen heb ik 4 dagen gewerkt, en ik vind het leuk! Het is een leuk team en het werk is afwisselend. De meeste taken vind ik echt leuk. 'Bediening' vind ik nog doodeng, maar dat komt vast goed...

1 opmerking:

Anoniem zei

Superfijn voor je! En die bediening, och je hebt nu toch al zeker een week ervaring !

groetjes
Joanie