donderdag 9 februari 2017

Heb ik eigenlijk wel eens verteld.....

Waarom ik op internet vaak de naam 'Kikimeisje' gebruik?

Kikimeisje is een troetelnaam die mijn vader voor mij had als kind. daarnaast noemde hij mij ook nog wel eens Evita..., maar das weer een heel ander verhaal....
Als klein meisje mocht ik wel eens 'paardje rijden' op mijn vaders knie en dan begon hij een liedje te zingen. Zoiets als 'Pappa, Kiki, meisje, Judith is een sijsje, Judith is een kleine meid, die...... En de rest weet ik niet meer helaas...

Toen ik voor het eerst mijn eigen e-mail adres nam, - Je weet wel, met zo'n duur abonnement van de PTT waar je via de telefoonlijn op internet ging en dus met je wekker naast je computer zat omdat het anders te duur werd! - wilde ik een adres waar alleen bekenden meteen van konden zien dat ik het was. En zo ontstond jp.kiki@hetnet.nl. de JP van mijn initialen en KIKI van mijn bijnaam. Het HetNet adres heb ik al lang niet meer, maar jp.kiki is altijd gebleven...

In december 2007 wilde ik met een blog beginnen. En daar moest natuurlijk ook een leuke en vooral originele naam voor komen... De keuze was eigenlijk snel gemaakt, want geen enkele naam was zo uniek als KIKIMEISJE...

Nu bijna 10 jaar later heet mijn pagina nog steeds www.kikimeisje.blogspot.com en hoewel ik op steeds meer (sociale)media m'n eigen naam gebruik, blijf ik in m'n hart gewoon Kikimeisje...

Geen opmerkingen: