zaterdag 4 februari 2017

Het lijkt hier ondertussen wel een dierentuin!

Nu ik de breipennen (voorlopig) 'aan de willigen heb gehangen', wilde ik toch wel iets anders gaan doen dat ik makkelijk mee kon nemen op vakantie en kon doen op de bank bij de tv. beesten en zo haken leek me wel leuk... Maar kan ik dat wel... Geen idee eigenlijk...

En zo kwam ik een paar maanden geleden in zo'n 'witte boekhandel' in Eindhoven een boek tegen met daarin wat patronen en goede uitleg... De wol had ik nog van m'n brei project over en haaknaalden had ik ook al jaren in huis...

M'n eerste maaksel werd Ollie uit het boek Gehaakte dierenvriendjes van Christel Krukkert.


Best redelijk gelukt dacht ik zelf... En belangrijker nog, ik had er vreselijk veel lol in gehad!

Mijn tweede maaksel moest Betty worden. Een maffe kip die ook in het boek van Christel stond. Dit was al een stuk lastiger en het resultaat viel me dan ook een beetje tegen...

Ondertussen had ik op internet een patroon van Sharon Ojala gevonden van een lief, schattig klein teddybeertje gevonden. Helemaal uit 1 kleur en dus bedacht ik dat ik dat best kon proberen met de dikke roze/rode wol die ik nog had liggen. Die wol moest ik wel met een dikke haaknaald haken en zodoende werd het kleine beertje een bonk van 35 cm... Maar wel schattig toch?


Onderweg naar ons wintersport adres ben ik vervolgens aan Sam, de teckel begonnen. Ook dit patroontje heb ik op internet gevonden, maar deze is van Stip en Haak. Ik heb de kleuren wat aangepast en dit was het resultaat:


Nu had ik ondertussen al wat fotootjes geplaatst op Facebook en ook al een een foto gemaild aan wat mensen... Ook van lelijke Betty! Maar ik mocht haar dan wel lelijk vinden... daar dacht een vriendin anders over. En zo had ik mijn eerste haakbestelling binnen! Betty II lukte al een stuk beter en zij zit dan ook al klaar om op reis te gaan naar haar nieuwe thuis.


Mijn volgende project was Guusje. Een girafje uit het boek van Christel. Ik dacht dat ik daar wel even mee zoet zou zijn, maar ik ga ondertussen als een trein en zodoende zat Guusje hier een week later al parmantig met z'n lange nek (die je op de foto niet ziet) om zich heen te kijken.


Ook Guusje mocht op mijn Facebookpagina pronken en dat leverde 3! bestellingen op...
En zodoende is dit de lijst van mijn volgende projecten;

- Panda
- Aap
- Katje

Word vervolgd dus...

Geen opmerkingen: