dinsdag 10 juni 2014

Fauxdori

Sinds ik aan het 'Filofaxen' ben, ben ik ook lid van een Facebookgroep van Nederlandse Filofax-verslaafden. Heel leuk en naast de Filofaxen, planners van andere merken en Fauxfilo's (Nep Filofax) komen er ook andere soorten planners voorbij. Op die manier hoorde ik voor het eerst over de Midori Travelers Notebook uit Japan.


Het is een mooie leren omslag en d.m.v. elastieken kun je er allerlei notitieboekjes, schetsboekjes en pockets in bevestigen. Het leer is al mooi wanneer het nieuw is maar volgens de vele eigenaars word het mooier en mooier naar mate er meer beschadigingen op komen.

Allemaal goed en aardig... maar om nu € 45,00 neer te tellen voor een stuk leer en wat elastiek... Dat vond ik toch wat overdreven. En, er zijn diverse filmpjes in omloop waar men laat zien hoe je er zelf één kunt maken....

Helaas heb ik geen leer op voorraad (waarom zou ik ook!), maar ik heb wel allerlei andere dingen liggen! En zo kwam ik uit bij notitieboekjes van Action, restjes van een PIP Studio boodschappentas, fleece, elastiek, bakerstwine en een bedeltje. Met behulp van mijn naaimachine heb ik na een middag prutsen deze Fauxdori gemaakt.


Ik denk dat ik 'm ga gebruiken als een soort Art Journal / Travel Notebook / Dagboek / Smashbook dingetje... Eens zien wat dat brengt...

Geen opmerkingen: